hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| سیستم آبیاری بوستان جنگلی ولایت تکمیل می شود

قم| سیستم آبیاری بوستان جنگلی ولایت تکمیل می شود


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: توسعه درختکاری و همچنین تغییر شیوه آبیاری سنتی به آبیاری تحت‌فشار در این عرصه تا پایان سال تکمیل می‌شود

به گزارش رویداد ایران، پیام جوادیان در گفت وگو با خبرنگاران به اهمیت توسعه فضای سبز جنگلی در شهر قم اشاره و اظهار داشت: با توجه به اقلیم خشک استان قم و وزش بادهای فصلی و ایجاد گرد و غبار در شهر قم یکی از اولویت‌های سازمان توسعه بوستان‌های جنگلی در حاشیه شهر است.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت منابع آب در شهر قم افزود: شهر قم با توجه به مشکلات کم‌آبی و هزینه بالای انتقال آب از سد دز نیازمند مدیریت دقیق آب و منابع آب بوده و باید ضمن توسعه فضای سبز شهر قم به این نکته نیز توجه ویژه‌ای شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تکمیل لوله‌گذاری و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار بوستان ولایت و عرصه‌های فضای سبز جنگلی حاشیه عوارضی تهران تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام‌ شده در سه سال گذشته اجرای شبکه آب و توسعه درختکاری و همچنین تغییر شیوه آبیاری سنتی به آبیاری تحت‌فشار در این عرصه تا پایان سال تکمیل می‌شود.

جوادیان مساحت عرصه لوله‌گذاری شده در محدوده مذکور را در حدود 250 هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: در بوستان ولایت و عرصه فضای سبز جنگلی حاشیه بزرگراه تهران بیش از 60 هکتار درختکاری شده و باز کاشت عرصه‌های قدیمی نیز در حال انجام است.

وی افزایش راندمان و بهره وری از آب و افزایش کیفیت فضای سبز را یکی نتایج اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار دانست و گفت: کاهش هزینه‌های نگهداری از فضای سبز یکی دیگر از نتایج استفاده از سیستم آبیاری تحت‌فشار در عرصه‌های سبز است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد